Vastgoedbeheer

Vastgoedbeheer Amsterdam

Parel Beheer is de specialist in vastgoedbeheer in de regio Amsterdam. Wij zijn een middelgrote speler in de Amsterdamse vastgoedmarkt. Gespecialiseerd in het beheer van VvE’s, particulier en zakelijk vastgoed. Maar ook met een uitgebreide verhuurservice.  Wij kennen de Amsterdamse markt goed. Of het nu gaat om vergunningverlening voor verhuur. Het zoeken van huurders of het onderhoud van uw bezit. Parel Beheer heeft zich hierin onderscheiden. Door korte communicatie lijnen en goede dienstverlening. Niet alleen met de vastgoedeigenaren. En natuurlijk de bewoners. Wij zijn dan ook een bekende vastgoedbeheerder. Uw investering in onroerend goed is bij ons in goede handen. Bij ons bent u aan het goede adres.

Dienstverlening

Binnen onze specialiteit Vastgoedbeheer Amsterdam bieden wij de volgende dienstverlening aan:

Commercieel beheer (verhuurbemiddeling)

Commercieel Beheer (verhuurbemiddeling)  heeft een aantal doelen: Enerzijds het zorgen voor goede huurders en een stabiele inkomsten voor de eigenaar. Anderzijds goed onderhoud van pand. Immers een goed onderhouden pand heeft een positief effect op de waarde.

Goed commercieel beheer is dus een belangrijk onderdeel van vastgoedbeheer. Commercieel vastgoedbeheer zorgt voor een constante huurinkomsten.

  • Advies over de juiste huur
  • Advies over de beste verhuurovereenkomst die bij u past
  • Aanbieden van de woning aan potentiële huurders
  • Bezichtigingen uitvoeren met geïnteresseerde huurders
  • Kandidaat huurders voorleggen aan de verhuurder. U heeft hierin het laatste woord.
  • Controle betrouwbaarheid huurders (inkomen, identiteitsbewijs)
  • Opstellen huurovereenkomst
  • In- en uitchecken oude / nieuwe huurders

Administratief beheer

Als wij het administratieve beheer voor uw uitvoeren nemen wij alle administratieve verplichtingen rond uw vastgoed uit handen. De volgende zaken vallen onder onze standaard dienstverlening.

  • Het innen van de huur. Deze worden na ontvangst binnen 2 werkdagen aan u overgemaakt.
  • Wij betalen, indien van toepassing, voor u de VvE bijdrages.
  • Indien van toepassing: wij betalen het voorschot nutsvoorzieningen en berekenen deze door aan de huurders.
  • Overige financiële verplichtingen administreren wij en zorgen voor uitvoering. Denk bijvoorbeeld aan een servicecontract voor het onderhoud van de CV installatie. Heeft u geen onderhoudscontract? Dan zorgen wij dat de CV installatie regelmatig wordt onderhouden.

Als wij voor u het Administratief beheer uitvoeren hoeft u zelf geen boekhouding uit te voeren. Bovendien voorkomt het vervelende discussies met de fiscus of de inkomsten vallen in Box 1 of Box 3.

Technisch beheer

Als u uw woning verhuurd wilt u ook een tevreden huurder. En een tevreden huurder blijft langer huren. In de praktijk blijkt dat zij dan ook vaak trouwe betalers zijn. Daarom is technisch beheer een belangrijk onderdeel van vastgoedbeheer in Amsterdam.

Bij technisch beheer kunt u denken aan:

  • Het aannemen van onderhoudsverzoeken van uw huurders.
  • Bepalen of het onderhoudsverzoek de verantwoording is van de VvE of de vastgoedbezitter
  • Kwaliteitscontrole op de uitgevoerde werkzaamheden.

Afhankelijk van uw huurcontract hoeven onderhoudsverzoeken niet alleen bouwkundig te zijn. Zoals bijvoorbeeld een verstopte afvoerleiding. Maar bijvoorbeeld ook als de wasmachine het niet meer doet. Daarnaast zorgen wij ook voor het planmatig onderhoud. Daarbij moet u denken aan regelmatig onderhoud van de verwarmingsketel. Maar ook van aanwezige blusmiddelen. En natuurlijk de koolmonoxide en rookmelders. U als vastgoedbezitter moet zorgen dat de woonomgeving veilig is. De verhuurder heeft een verzwaarde zorgplicht.

 

Wat is nog meer van belang

Het uitbesteden van het beheer van onroerend goed heeft een aantal voordelen. Uw heeft er geen omkijken naar. Tevens bent u verzekerd van een stabiele inkomstenstroom. Voor Vastgoedbeheer in Amsterdam kunt u dan ook rekenen op de expertise en deskundigheid van Parel Beheer.

Het heeft ook een fiscale voordeel om uw beheer uit te besteden. Privévermogen wordt belast in Box 3 tegen de geldende vermogensrendementsheffing. Als particuliere belegger vallen de huurinkomsten in principe in Box 3. Heeft u echter meerder panden. En voert u het technische, administratief en financieel beheer zelf uit? Dan kan de fiscus dat als bedrijfsmatige activiteiten zien. Dit komt omdat de fiscus dit ziet als werk uit inkomen. Bijkomend nadeel hiervan is dat bij verkoop van de woning de vermogenswinst ook gezien wordt als inkomen. En dus belast tegen het geldende tarief van de inkomstenbelasting. En dan komen de inkomsten terecht in Box 1: Inkomen uit arbeid. Met uiteraard een veel hogere belastingdruk.

Overleg hierover altijd met uw belastingadviseur.

Actualiteiten

Huurverhogingen wettelijk beperkt. In 2021 mogen de huren niet meer stijgen dan 1% plus de inflatie. Het oorspronkelijke voorstel van de minister was 2,5% plus de inflatie. Dit is een duidelijke breuk met het verleden. Vastgoedbeheer Amsterdam heeft voornamelijk klanten in de vrije sector. Het is voor het eerst dat het kabinet huurstijgingen in de vrije sector aan banden legt. Dan mocht tot nu toe niet. Daardoor konden huren snel stijgen voor middeninkomens. Daardoor dreigede voor deze groep de huurmarkt onbereikbaar te worden. En niet alleen in de grote steden. De maximale huurstijging geld alleen bij bestaande huurders. Bij nieuwe huurders geld geen maximum aan de stijging van de aanvangshuur.

De vraag is natuurlijk wat de gevolgen hiervan zijn. Veel van onze klanten werken met contracten met een huurtermijn van 2 jaar. Het zou kunnen zijn dat beleggers eerder overstappen naar deze contractvorm. Zodat elk twee jaar de huur verder kan worden verhoogd.

Overdrachtsbelastin O.G. aangepast voor beleggers. Vanaf 1 januari 2021 kent de overdrachtsbelasting 3 tarieven:

  • 0% voor kopers tot 35 jaar die voor het eerst een woning kopen
  • 2% voor kopers die niet in aanmerking komen voor 0% overdrachtsbelasting. En die zelf gaan wonen in de betrokken woning.
  • 8% voor bedrijfsonroerendgoed en woningen waar de koper niet zelf gaat wonen. Koopt u een woning voor uw kinderen? Dan valt deze ook onder de 8% regeling.

Tot 1 april 2021 geldt bij de 0% regeling dat er geen maximum aan de waarde van de koopwoning is gesteld. Na 1 april 2012 is het maximale aankoopbedrag € 400.000,–

Doel van de 0% regeling is om starters meer kans op de woningmarkt te geven. Sommige deskundige geven aan dat dit eerder leidt tot een verhoging van de koopprijzen. Beleggers gaan uiteindelijk de hogere kosten doorberekenen in de huur is de verwachting.