Administratief Beheer

Administratief Beheer VvE

Een van de VvE-diensten die Parel Beheer voor u kan uitvoeren is het administratief beheer. Hierbij voeren wij alle werkzaamheden uit voor een goed ingerichte en actuele administratie van de VvE. Denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van de ledenadministratie en de boekhouding. Professioneel administratief beheer is van groot belang voor elke VvE. Parel Beheer kan helpen om dit beheer in orde te maken en te onderhouden.

Samen met financieel beheer vormt administratief beheer de boekhouding van de VvE en dus van het VvE beheer. Een goede en sluitende administratie staat tevens gelijk aan het feit dat de VvE transparant is naar haar leden toe. Deze transparantie wordt door Parel Beheer verhoogd. Alle relevante documenten zijn namelijk terug te vinden in een eigen klantenportaal. Parel Beheer kan hierin het verschil maken voor elke VvE.

Neem vrijblijvend contact op

[[[["field8","less_than","5"]],[["set_value",null,"12.50",null,"field9"]],"and"],[[["field8","greater_than","4"],["field8","less_than","21"]],[["set_value",null,"10",null,"field9"]],"and"],[[["field8","equal_to","> 20"]],[["set_value",null,"0",null,"field9"]],"and"]]
1
Naam
Naam van de VvE
Telefoon
Waarmee kunnen we helpen?more details
0 /
Previous
Next

Wat valt allemaal onder Administratief Beheer?

Wanneer u kiest voor administratief beheer uitgevoerd door Parel Beheer, dan behoort het volgende tot onze standaard dienstverlening:

  • Het organiseren van de jaarlijkse algemene ledenvergadering minimaal een keer per jaar.
  • Het verzorgen van de notulen van de vergaderingen.
  • Het bijwonen van de bestuursvergaderingen.
  • Het ontvangen van vrijblijvend advies.
  • Een partij die toezicht houdt op de naleving van besluiten, reglementen en akten.
  • Het verzorgen van archivering van alle stukken van de VvE volgens de wettelijke voorgeschreven bewaartermijn.
  • Het verzorgen van de ledenadministratie.
  • Het opstellen en verspreiden van een huishoudelijk reglement.
  • Het doorgeven van relevante gegevens aan de notaris bij eigendomsoverdracht.
  • Het innen van achterstallige betalingen van de leden.
  • Indien nodig het organiseren van tussentijdse vergaderingen.

Kortom, administratief beheer door Parel Beheer is meer dan alleen de administratie. Het is bijvoorbeeld ook het voorzitten van de jaarlijkse ledenvergadering en het schrijven van de notulen. Daar hoeft de VvE zich dus geen zorgen meer over te maken.

De vijf zekerheden van Parel Beheer

1

Wij kennen alle klanten persoonlijk

Bij ons bent u met andere woorden geen nummer weggestopt achter een inlogcode.

2

Wij houden houden ons aan de afspraken

Afspraak is altijd afspraak, geldt bij ons. Spreken wij af dat morgen de loodgieter om 10 uur bij u op de stoep staat? Dan staat deze beste man ook om 10 uur bij u op de stoep.

3

Wij zijn altijd transparant

Bij ons hoeft u geen rekening te houden met verborgen kosten en verrassingen achteraf. Wij werken enkel met vaste prijzen. Heeft u bijvoorbeeld onderhoud nodig aan het pand? Dan ontvangt u altijd minimaal twee offertes.

4

Wij zijn altijd bereikbaar voor calamiteiten

Wij zijn 24/7 telefonisch te bereiken. Dat betekent dus niet alleen tussen 9 en 5. Ook in het weekeinde en op zon- en feestdagen staan wij voor u klaar.

5

Uw wensen staan voorop

Bij Parel Beheer is iedere klant uniek.

Administratief Beheer met Parel Beheer als VvE beheerder

Het VvE beheer op zichzelf is een uitdagende klus. Zoals u wellicht weet is het administratief beheer een groot onderdeel van het algehele VvE beheer. Door dit uit te besteden aan Parel Beheer doet u uzelf en uw buren een groot plezier.

Wij nemen ten eerste een groot aantal taken uit handen. De service van Parel Beheer gaat echter verder. Indien noodzakelijk kunnen wij met het VvE bestuur overleggen. Denk bijvoorbeeld aan zaken als het onderhoud en het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden. Ook bij overlast in de buurt kan Parel Beheer advies geven aan de VvE.

Daarnaast zorgt Parel Beheer als beheerder ervoor dat zelfs de minder leuke kanten van het administratief beheer geregeld worden. Denk hierbij aan het aanspreken van buren in verband met achterstallige betalingen. Uw relatie met uw buren komt zo niet onder druk te staan: Parel Beheer regelt alles. Indien nodig krijgt het desbetreffende lid een aanmaning. Tenslotte wordt de vordering in overleg met het bestuur overgedragen aan een incassobureau. Dat is natuurlijk wel zo prettig voor de sfeer binnen de VvE.

Het klantenportaal en de kern van Administratief Beheer

Alle zaken en documenten worden door Parel Beheer uiteraard netjes opgeslagen in een archief. Hierdoor is er altijd een actueel archief aanwezig. Een goed bijgehouden en overzichtelijk archief is namelijk de kern van administratief beheer.  Dit beheer omvat zoveel meer dan alleen de administratie. Wanneer u dit onderdeel van het VvE beheer laat uitvoeren door Parel Beheer, kunt u in het eigen klantenportaal het actuele archief vinden. Hierdoor zijn alle werkzaamheden die Parel Beheer voor de VvE uitvoert transparant.

Wil u alleen administratieve beheer uitbesteden?

Wilt u alleen het administratieve VvE beheer uitbesteden? Dat kan al vanaf € 350,-. U laat dan de volledige administratie, de inning van ledenbijdrages en het betalen van facturen aan ons over. Daarnaast stellen wij uiteraard de jaarrekening op en maken een balans. Belangrijker nog: wij zorgen ervoor dat u aan de eisen voldoet die de wetgever stelt aan een Vereniging van Eigenaars. Dit is onder andere belangrijk bij verkoop van het appartement. Maar ook bij het aanvragen van een hypotheek. Bij de taxatie van de woning moet de taxateur rekening houden met de kwaliteit van de VvE. De administratie niet op orde? En lagere taxatiewaarde. Interesse? Vraag nu een offerte aan.

Onze VvE-diensten

Financieel beheer

Geen financiële verassingen meer. Bij ons is uw financiële administratie in goede handen.

Financieel beheer ›

Administratief beheer

Goede en accurate administratie is van cruciaal belangrijk bij het beheer van vastgoed.

Administratief beheer ›

Technisch beheer

Wij beschikken over de juiste specialisten voor al uw onderhoud.

Technisch beheer ›

VvE oprichten

Wilt u een VvE oprichten? Parelbeheer helpt u er graag bij. Wij nemen al het werk uit uw handen.

VvE oprichten ›

Meerjaren onderhoudsplan

Wij regelen het maken en naleven van het Meerjaren onderhoudsplan (MJOP) voor uw VvE.

Meerjaren onderhoudsplan ›

Huishoudelijk reglement

Het Huishoudelijk Reglement is een belangrijk document voor iedere VvE. Parel Beheer kan u hier moeiteloos bij helpen.

Huishoudelijk reglement ›

Veelgestelde vragen bij het kiezen van een VvE Beheerder

Welke kosten zijn voor de VvE en wie zorgt voor het onderhoud van het gebouw?

Welke kosten voor de VvE zijn staat in de splitsingsakte. Als vuistregel mag je hanteren al het onderhoud van de buitenschil (muren, dak, fundering, ramen, deuren). Daarnaast alle zaken die gemeenschappelijk zijn. Bijvoorbeeld de stijgleiding voor het water. Daar maken immers twee of meer appartementen gebruik van. Het onderhoud regelen wij graag voor u. Dat is wat wij noemen Technisch Beheer.

Mag ik mijn appartement verhuren?

Ja dat mag. Maar let op. In de splitsingsakte staat meestal dat het appartement een woonbestemming heeft. Dan mag u het als woning verhuren. Wilt u het gebruiken voor AirBnB of short stay? Dat wordt gezien als commerciële verhuur. Dat is een afwijking van de woonbestemming en dan moet u toestemming vragen aan de VvE.

Mag de VvE mij beperkingen opleggen in het gebruik van mijn privé gedeelte?

Dat mag alleen als de beperking expliciet in de splitsingsakte of het huishoudelijk reglement staat. Als daar in staat dat u geen huisdieren mag houden mag dat dus ook niet.

Helpt de VvE beheerder altijd met maken en regelen van het Meer Jaren Onderhoudsplan?

Parel VvE beheer helpt haar klanten daar altijd mee. Het MJOP wordt niet door ons zelf opgesteld. Dat is specialisten werk. Daarvoor werken wij samen met een aantal daarin gespecialiseerde bedrijven.

Is een reservefonds verplicht en wie mag daarover beschikken?

Ja een reservefonds is verplicht. De Wet verbetering Functioneren VvE’s stelt dat een VvE jaarlijks 0,5% van de verzekerde waarde moet reserveren voor onderhoud. Is de opstal verzekerd voor € 800.00? Dan moet er per jaar € 4000,– worden gereserveerd. De jaarlijkse VvE vergadering besluit over het inzet van de gelden uit het reservefonds. Bijvoorbeeld voor schilderwerk of dakrenovatie.

Moet een VvE elk jaar een jaarrekening opstellen?

Ja, dat moet. In bijna alle splitsingsakten staat dat dat binnen 6 maanden na afloop van het boekjaar moet gebeuren. Het opstellen van een jaarrekening valt onder het administratieve en financieel beheer van Parel Beheer.

Ik wil een uitbouw realiseren. Moet ik daarvoor toestemming hebben van de VvE?

Als u een verandering aan de gemeenschappelijke delen van de VvE wilt aanbrengen (zoals het verwijderen van een deel van de achtergevel) moet u daar altijd toestemming voor vragen aan de VvE.